O naluca care a facut diferenta

Vremea a inceput sa se raceasca si o data cu ea s-a inchis si sezonul de pescuit care imi place cel mai mult. Ma refer la cel de pe apele de munte. Insa, am reinceput pescuitul pe raul Olt, dar si mai nou pentru mine, pe raul Arges. Este renumit faptul ca in barajele de pe Arges s-au prins multe exemplare frumoase de salau si ca, in acest mediu, aceasta specie are o rata de reproducere foarte mare.

Ghidat si parca teleghidat de povestiile prietenilor care au mai pescuit pe acest rau atat la stiuca, cat si la salau imi reorganizez echipamentul pentru acest sezon. Nu trece o zi si primul semnal vine "maine atacam". A doua zi dimineta, cand inca nu se luminase cum trebuie, umflam barcile pe malul apei, odata cu noi si inca 15 pescari se pregateau in afara de cei 6-7, care erau deja gata, invatati cu competitiile de pescuit. In mintea mea intrasem in atmosfera unui adevarat concurs de la barca.

Fiind prima iesire pe acest baraj am incercat pe cat posibil sa ma pozitionez pe locuri unde pescuiau celalti pescari, am inceput sa observ naluci, cat si gramajele jigurilor, dar si sa memorez celalalte zone unde plecasera si alte barci.

In primele ore am pescuit pe un platou unde apa nu avea mai mult de 4 metri, fiind si zona cea mai aglomerata. Orecum ciudat pentru mine, nici o cazatura, nici o groapa, nici o variatie de adancime, cu un substrat ce nu imi transmitea ceva, doar un platou, care peste tot avea 4 metri si pe care pescari se deplasau dupa ochi cativa metri la stanga ori la dreapta.

Dupa cativa strapi, care nu depaseau 40cm, si nici o captura mai mare nici din partea celorlati pescari, am inceput sa caut pe sonar marginea acestui platou. In mintea mea trebuie sa fie undeva un prag unde apa trebuia sa fie mai adanca ...il gasesc - din 4 metri cade in 8, ma pozitionez pe apa adanca lansand spre platoul cu apa mica.
Dupa cateva lansari am si prima captura notabila, un salau undeva la 1,5kg, prins pe shad Delalande Shad GT, aramat cu un jig de 10g.

Dupa o ora si ceva, timp in care pierd doi pesti sariti de 2kg la barca, pe aceiasi naluca hotarasc sa fac o tura pe apa incercand sa memorez cat mai bine locatiile unde pescuiesc ceilalti pescari.

Inchei aceasta partida orecum suparat din cauza celor doi pesti mai mari ("mai mari" decat ce s-a prins in acea zi) pierduti din cauza unei greseli copilaresti, frana de la mulineta stransa prea tare pe un combo cu o lanseta extra fast.
Lanseta Favorite Shard SRG702MH 2.13m 7-28g Ex-Fast - o lanseta din carbon 45TON de la producatorul nipon Toray, care imi place foarte mult si care este una dintre cele mai senzitive lansete pe care am pus mana. Mulineta: Shimano Stella 2500 echipata cu Fir Textil YGK G-Soul X8 22Lb

La cateva zile fac a doua iesire in aceiasi locatie, insotit de aceasta data de un prieten, Lucian Constantin. Intram pe apa si mergem spre acelasi platou unde am pescuit si data trecuta. Dupa ceva timp observam ca pe toata intinzatura barajului multi pescari se deplasau foarte mult, semn ca pestele nu raspundea asa bine.

Am pescuit doua ore timp in care am probat toate gumele ce le aveam prin truse si cu care am prins doar 3 pesti intre 35-45cm. M-am gandit insa sa incerc sa-i prezint ceva nou ..un vobler...

Ne aflam de 30 minute pe un loc cu o adancime de 7 metri, undeva pe coada barajului. Noi si inca vreo 3 barci avem doar cateva atacuri pe gume. Una dintre barci luase un salau undeva la 40cm asa ca am deschis trusa cu voblere si am pus mana pe unul cu o culoare foarte prinzatoare, pentru mine, indiferent de speciile de pesti tinta la care pescuisem.
DUO Realis Vibration 62 G-Fix 6.2cm 14.5g Matt Blue Back un crank-bait lipless foarte subtire, dar totodata cu o greutate destul de mare.

Primul lanseu - un salau de 38cm...m-am gandit ca este ceva noroc la mijloc. Al doilea lanseu, un atac ..HMMM ...in 15 minute 3 salai prinsi, dar nepunctabili, timp in care si Lucian a prins unul pe guma de aceiasi dimensiune. Am hotarat sa ne miscam mai mult, deoarece pentru noi nu sunt asa zisi pesti de poze, sunt prea mici. Am mers spre baraj incercand sa cautam apa mai adanca ...am gasit un loc cu un prag unde apa din 7m metri cadea in 11m. Dupa 20 minute deja aveam 4 pesti cu aceiasi naluca. Erau putin mai mari (max 50 cm) si aveam sperante ca, poate, pe adancimi mai mari o sa-i gasim si pe cei de poze.

Dupa 2 locuri schimbate si cativa salai punctabili, dar nu de poze, pe aceiasi adancime ajungem pe un loc unde un prieten spunea ca este albia raului vechi...Pe mijloc, adancime de 11 metri, cu doua praguri in 7 metri. Ne-am pozitionat incat din lansarea naluci sa prindem amandoua pragurile, unul pe cadere si unul pe urcare. Cateva minute mai tarziu Lucian are un atac violent, dar rateaza. Lanseaza in acelasi loc si survine din nou atacul. Prinde o frumusete de salau, ce a cantarit undeva la 2,5-3kg ...Mai trec 15 minute si am si eu un atac. Scot voblerul incurcat in timp ce glumeam cu Gyorg, spunandu-i ca este unul mare de tot imi incurca din nou voblerul si un atac puternic imi zguduie lanseta. Intep puternic, un dril frumos de il traiesc si acum cand povestesc si scot o minunatie de salau ce a cantarit peste de 4,5 kg.

In urmatoarele doua ore am pescuit cu aceiasi naluca, timp in care si Lucian, uimit de randamentul nalucii mele, a incercat voblere de acelasi tip - crankbaituri japoneze, dar fara rezultat.

Incheiem partida pe deplin satisfacuti de acesta iesire pe natural.

De acesta data am folosit o lanseta Medium Fast, care permite si pescuitul pe acest tip de naluci reactive - Lanseta Favorite New Spirit NSP610MH 2.08m 10-35g Medium Fast. De mentionat este faptul ca eu pescuiesc cu lansete mai tari, mai rigide.
Mulineta: Shimano Stella 2500
Fir: Textil YGK G-Soul X8 22Lb
Naluca : DUO Realis Vibration - este bun pentru explorarea suprafetelor intinse de apa. Se lanseaza perfect, are o vibratie foarte puternica, este deosebit de stabil la orice fel de tip de recuperare.

Eu l-am pescuit normal ca la jig, doua mulinari - pauza pana cade pe substrat, cu miscari usoare din varful lansetei in timpul mulinarii accelerandu-i oarecum vibratia, unde atacul survine la prima miscare ridicare de pe fundul apei.

La urmatoare iesire pe apa am fost insotit de Marius Mirescu (alias Bamse) unde am pescuit cu acelasi vobler DUO si pot spune ca am prins in jur de 20 pesti, dar, din pacate, niciunul nu a depasit 50cm. Randamentul voblerului a fost si de acesta data uimitor in comparatie cu celelalte naluci.

Dupa aceste partide la salau de saptamana trecuta, pot spune ca am pescuit cu o naluca ce a facut diferenta. Fir intins !!!