Partide de vis la pastrav pe rauri necunoscute

Sfarsitul anului competitional 2016 plus stabilirea lotului national de pescuit de pe mal m-au determinat sa iau decizia de a insoti sportivii care reprezentau Romania la Campionatul Mondial de spinning la pastrav 2017 din Italia.

Dupa lunga perioada de prohibitie, in care toate gandurile mele se indreptau catre primul pescuit la pastrav din acest an, lotul national hotaraste sa faca o deplasare in luna martie, in Italia, pentru cateva zile de antrenament pe aceiasi pista pe care se va desfasura si Campionatul Mondial.

Nu am putut lipsi, tinand cont ca la noi era inca perioada interzisa de pescuit la pastrav. Scopul principal al acestei deplasari nu era neaparat legat de mine si de dorinta mea de a pescui, ci de a culege cat mai multe informatii de pe pista de concurs, ajutand totodata sportivii care vor reprezenta Romania. Cu cat eram mai multi pescari pe respectiva pista de concurs, cu atat mai bine, iar lotul beneficia de mai multe informatii utile din partea noastra.

Ossana este o comuna din provincia Trento (regiunea Trentino-Alto Adige). Un centru turistic strabatut de cele doua rauri Noce si Vermigliana, rauri pe care se va desfasura Campionatul Mondial din 2017.

Nerabdatori sa ajungem pe rau, ne-am facut permisele de pescuit, ne-am cazat foarte repede, ne-am pregatit sculele si am trecut la atac. Nestiind aceste rauri am decis sa fiu pregatit inca de acasa cu lansete usoare (Ultra Light). Am luat un Favorite Synapse, cu incarcare de la 1 la 5g, precum si un Pontoon21 Unitra cu aceiasi putere de incarcare, 1-5gr, amandoua fiind echipate cu mulinete Shimano Stella C2000s.

De asemenea, mi-am luat si o lanseta Favorite mai lunga si mai puternica, un Favorite Synapse 2.24m, cu plaja de incarcare de la 5 la 20g, echipata cu o mulineta Shimano Vanquish 2500s.

Ne-am impartit in doua echipe astfel incat, dupa prima zi de pescuit, sa putem trage concluzii despre cele doua rauri. In prima zi am pescuit numai pe raul Vermigliana.

Raul Vermigliana arata perfect pentru noi si pentru stilul nostru de pescuit, deoarece in luna martie, cand zapezile inca nu se topesc de pe crestele muntilor, volumul de apa si debit al raului nu este foarte mare.

Termin ziua pe acest rau fara prea multe capturi, doar cu cativa indigeni frumosi. Cel de-al doilea rau, Noce, este un rau mult mai ingust decat Vermigliana, dar se dovedeste a tine mai mult peste (toti cam la aceeasi marime).

Din spusele celor de la asociatia de pescuit din zona, raul este popular frecvent, pentru ca in zona se organizeaza concursurile locale de pescuit la pastrav. Terminam cele trei zile de antrenament placut surprinsi de cele doua rauri, dar si de frumusetea zonei.

Campionatul Mondial

Dupa festivitatea de deschidere si dupa sendinta tehnica am decis ca impreuna cu Liviu Voicu sa stam in spatele campionului nostru national, Cristian Rizea, ca 'runneri'. Rolul nostru si a celor care au fost runneri pentru alti trei sportivi din echipa reprezentativa a Romaniei era de a furniza cat mai multe informatii in timpul manselor de concurs: standuri libere si bune de pescuit, in ce zona din sectorul lor se prinde mai bine sau cu ce se prinde in acel moment de catre alti sportivi...

Dupa ce in prima zi rezultatele bune ale baietilor ne clasau pe locul 4 pe natiuni, experienta mai mare a altor tari participante a fost coplesitoare in a doua zi de concurs.

Romania a terminat Campionatul Mondial de spinning la pastrav 2017 din Italia, pe locul 8 la general. Un loc nu bun, dar nici foarte rau. A fost o experienta placuta in care am avut foarte multe de invatat, iar poate la anul vom fi mai buni mai pregatiti. Din partea mea, nu pot decat sã le zic BRAVO celor care au format lotul national: Cristian Rizea, Malutan Paul Cristian, Raul Groza, Aron Jakab, Cristi Trombitas, Stefan Dinu, Sabin Buzatu, Liviu Voicu, Cacovean Cristi, Pavel Malutan, Stanescu Andrei, Ion Iulian Tinca, Calin Latiu, Marius Mirescu, Vlasiu Radu si Gabi Judet.

Pentru mine iesirea in Italia nu s-a terminat!

Inca din tara imi facusem planuri ca dupa terminarea Campionatul Mondial sa mai raman pe aceste rauri inca cateva zile. Mai increzator si mai pregatit pentru raul Vermigliana, unde in luna mai nu am avut foarte multe capturi, dar unde stiam ca sunt pastravi mai mari, am venit echipat cu o lanseta mai puternica: Lanseta Dragon SF-X SuperFast 1.92m cu incarcare de la 3 la 16g. Lanseta care s-a dovedit a fi alegerea perfecta pe aceste rauri. Am echipat-o cu o mulineta Shimano Exence CI4+ C3000M. Cu respectivul combo am reusit sa transform aceste cateva zile de pescuit in cele mai frumoase partide de pescuit la pastrav ale mele de pana acum.

Vobler DUO Ryuki 50 5cm 4.5g S Natural Yamame

Vobler DUO Ryuki 60 6cm 6.5g Hokkaido S

Vobler DUO Ryuki 50 5cm 4.5g S Wakasagi

Dupa cateva zile pe raul Vermigliana si la indrumare unor prieteni, Roberto de Bertoli si Viorel Stroe, am mers pe raul Piave in zona Belluno, la 300 km de Ossana. Acest rau este renumit pentru capturile mari de pastrav. Aici am avut o zi deloc perfecta, dar dupa cativa indigeni capturati pe o apa mai mica am decis sa cobor pe rau si sa pescuiesc in zone cu apa mai adanca. Dupa cateva lanseuri cu un vobler mai mare simt cum lanseta mi se incarca puternic, intep si pestele pleaca rapid din frana mulinetei in sus, pe curentul apei.

Poate putina mea experienta in astfel de conditii, poate ca firul era prea subtire de 4lb (0,148mm), dar m-au facut sa pierd acest peste, ducandu-se cu vobler cu tot. Dupa inca o ora de pescuit in care am avut exact aceiasi experinta neplacuta de inca trei ori (inca trei pesti si trei voblere pierdute!), decid sa inchei partida de pescuit pe raul Piave.
Cu siguranta voi reveni mai bine pregatit in aceste locuri si rauri minunate!!!!