Prin ochii unui debutant - Cupa Rapture PowerFishing.ro - CNSM 2018 – Raul Buzau – Etapa II

Dupa prima etapa CNSM - Lotru, am ințeles ca trebuie sa investesc in echipament de foarte buna calitate, specializat pentru pescuitul la pastrav. De asemenea, sa ma antrenez foarte mult, in special pe gume, pentru ca acolo am simțit ca mai am foarte multe de invațat.

Prima si cred cea mai buna achiziție a fost lanseta Favorite Synapse SYS662UL 1.98m 1-5g M-Fast, care m-a ajutat sa nu mai scap pesti in timpul drilului. Apoi, au urmat pe lista de achiziții toate culorile de: Berkley Honey Worms 2.5 cm, Berkley Powerbait Power Nymph 2.5 cm, Berkley Gulp Floating Pinched Crawler 2.5 cm; la fel intamplandu-se si cu nalucile soft de la Prime Mushy Worm 3.5 cm si Prime Linked Worm 2.5 cm.
Am ajuns vineri dimineața, in jurul orei 09.00, pe malul raului Buzau, o zona foarte frumoasa, apa curata si cu un nivel bun, in accepțiunea mea. Am ajutat la populare, pestii erau mici, cam 5/kg, numai buni de pescuit.

Am vizionat pista de concurs si mai tarziu, am iesit la antrenament. Vremea era extrem de instabila, cu nori de furtuna si un soare puternic, ce nu ne ierta nici o secunda in care nu era acoperit de nori.

Echipamentul cu care am intrat in concurs a fost urmatorul - lanseta Favorite Synapse SYS662UL 1.98m 1-5g M-Fast, care are un blank extrem de senzitiv, cu care poți sa faci diferența intre substrat si un atac extrem de fin al pastravului, echipata cu o mulineta Shimano Stradic Ci4+ 2500 FB, fir Yamatoyo 3,5 lb, un combo ce nu cantareste mai mult de 270g, perfet pentru un pescuit ultra-light.

Intre sectoare, era o porțiune de vreo 500 m in care am putut sa ne antrenam. Am identificat un tipar de coteț, in care se adunasera foarte mulți pastravi curcubei, era un capat de vad care se termina intr-o groapa cu trei bolovani mari dupa care se invartea apa.

In antrenament am prins pe toate culorile de gume, pestii raspundeau perfect. Am avut si surpriza sa prind niste indigeni, din care unul de vreo 30 de cm.
Seara imi rearanjez trusa, plin de incredere, in urma rezultatelor din antrenamente. Dimineața intram pe sectoare si am o grupa accesibila, am plecare 1. In prima mansa aveam sansa sa aleg cel mai bun stand de la mine din sector. Gasesc pe un stand o bulboana, care semana leit cu cotețul identificat in antrenamente ... Se da startul si incep sa pescuiesc bulboana care ... nu dadea peste ..., schimb gramaje, schimb culori, rotative, voblere ... nimic. Nu imi venea sa cred, am avut un blocaj care m-a costat mult. Am pierdut 35 de minute din totalul de 45 (cat are o mansa) pe acel loc. Eram convins ca eu gresesc ceva la prezentarea nalucilor dar, de fapt, nu erau pestii acolo.

In ultimele 10 minute, am reusit sa ciupesc un pastrav de pe o intinsura, cu o lingurița rotativa Smith AR-S de 2.1g, care m-a scapat de o gherla rusinoasa. Prima mea zi de concurs se termina dezastruos, pe un loc 10 la mine in grupa, cu doar noua pesti, majoritatea prinsi pe Smith AR-S de 2.1, cu corp portocaliu. Cu aceasta rotativa am putut sa periez intinsurile cu apa mica, mai puțin pescuita, pentru ca, avand plecari proaste, doar pe standurile pe care nu le voia nimeni, puteam sa pescuiesc.

Seara, la un ceaun si, la o poveste alaturi de prieteni, am mai uitat de suparare, desi stiam ca nu mai am cum sa intru in puncte la acesta etapa.

A doua zi totul a fost altfel desi am avut o grupa foarte grea si plecari proaste, am reusit sa obțin un loc 5 cu 25 de pesti, din care 19 prinsi in prima mansa. De aceea, va zic ca lucrurile s-au schimbat, comportamentul pestilor era total diferit, dimineața erau cantonați pe o intinsura cu apa lina, nu mai adanca de 50 de cm, unde raspundeau foarte bine la gumele de la Berkley: Powerbait Power Nymph 2.5cm smoke orange si pink shad si Honey Worms 2.5cm red si white garlic, lestate pe jiguri de 0.6g si 0.8g.

In urmatorele manse am folosit voblerele de la DUO, Ryuki 45S Back Yamame patern natural si Tetra Works Toto 42 Pink Kandy, pe care le schimbam intre ele pentru a mai genera cate un atac. Cu acestea puteam sa pescuiesc in zonele cu curent mai puternic, unde s-au refugiat pestii ințepați si speriați. In felul acesta, am reusit sa prind cate doi pesti in fiecare mansa.

La finalul acestui concurs, am tras cateva concluzii, pe care le impartasesc cu voi:

- nici un concurs nu seamana cu altul, prin urmare, viteza de adaptare la conditii si la apetitul pestilor e cea care conteaza.
- zilele dintr-un concurs pot fi total diferite diferite datorita schimbarilor climatice si hidrologice care schimba comportamentul pestilor.
- trebuie sa ai echipament de foarte buna calitate;
- trebuie sa ai o varietate mare de naluci pentru a te putea adapta in funcție de fiecare situație: experienta pescarului si diversitatea nalucilor fac deseori diferenta. Uneori, schimbarea nalucii cu acelasi model, dar de o culoare diferita, poate aduce atacurile dorite.
- trebuie sa petreci mai mult timp pe apa, in preajma pastravilor, pentru a putea sa citesti corect apa si sa le intelegi comportamentul.
- exemplele ‘de finete' pot continua, insa doar mintea experimentata a pescarului este cea care gaseste solutia pe moment.