Stiuci mofturoase vs. Duo Realis Vibration
  • Postat de: Adi Spiac

• Publicat in: Blog Pescuit

Inceputul lunii mai m-a gasit in cautarea stiucii pe una din baltile private aflate in vecinatatea Timisoarei. Nu mai pescuisem niciodata pe aceasta balta, insa stiam ca detine o populatie bine reprezentata de stiuca. Ziua de pescuit a inceput relativ tarziu datorita vremii foarte schimbatoare, cu rafale puternice de vant si sesiuni de ploaie torentiala. Temperatura a scazut brusc aproximativ 7-8 grade, fata de ziua precedenta. Eram convins ca toate aceste modificari ale vremii vor impacta puternic si pescuitul. Am decis totusi sa nu cedez si m-am echipat din cap pana-n picioare intr-un costum impermeabil recent achizitionat, Norfin Weather Shield 0_adi_norfin Confortul in pescuit face de multe ori diferenta intre o partida reusita in care sa nu-ti faci griji de capriciile vremii si o plecare prematura acasa pentru evitarea unei raceli. Norfin Weather Shield este usor de transportat, suficient de subtire incat sa nu transpiri in el, comod in timpul lansarilor succesive si foarte rezistent la cantitati ridicate de precipitatii. Il recomand din plin ca un accesoriu nelipsit in partidele de primavara pana toamna tarziu, cand schimbarile subite ale vremii ne pot pune probleme pe apa. Datorita variatiei bruste de temperatura, am inceput pescuitul de tatonare cu naluci soft, preponderent shaduri mari precum Lunker City Swimfish 12.5cm sau Relax Kopyto 10-15cm. Pescuit la stiuca Adi Spiac   Primele capturi nu s-au lasat mult asteptate si trecand peste stropii mari de apa pe care vantul mi-i arunca exact in fata, am inteles imediat ca iesierea la pescuit fusese o decizie buna. Softurile mi-au adus capturi constante o perioada, insa pe masura ce ne apropiam de amiaza, distanta intre doua capturi devenea tot mai mare. Reactiile stiucilor erau tot mai apatice, lovituri fine, nehotarate, in gume, semn clar ca ceva nu le place. Am trecut pe spinnerbait, apoi pe crankuri, insa desi am mai reusit cateva capturi, numarul ratarilor crescuse simtitor. Nu asta era solutia. Pescuit la stiuca Adi Spiac Intre timp ploaia se oprise, iar vantul s-a mai domolit putin. Din experienta anterioara stiam ca trebuie sa gasesc o solutie care sa le activeze instinctul predatorial. Nu stau mult pe ganduri si pun un rattling DUO Realis Vibration 62, culoare Matt Lemon. Apa fiind nu tocmai limpede am optat pentru culori vii, fluorescente, care sa iasa cat mai mult in evidenta. Execut prima lansare si dupa cateva ture de manivela ma loveste puternic si hotarat. Simt ca e imbracata si il strig pe Adelin sa ma ajute cu gripul. Stiuca e intepata exact in coltul gurii, insa triplele ascutite ale voblerului nu-i dau nici o sansa. Dupa o serie de lumanari si intoarceri bruste la mal, timp in care se agata si in cea de-a doua ancora, stiuca poposeste in grip. In timpul scurtei sedinte foto ma intrebam daca am gasit solutia, sau fusese doar o captura izolata. O eliberez si continui tatonarea cu voblerul rattlin.6_stiuca_duo_realis_adi_spiac Datorita formei sale particulare, cu un profil foarte ingust, amplitudinea vibratiilor emise de Duo Realis Vibration este mult mai pronuntata decat a altor rattlinguri prezente pe piata. Jucat cu pompaje ample din varful lansetei, el emitea vibratii puternice si avea o cadere irezistibila pentru stiucile mofturoase din acea zi. Drept urmare, la doua lansare am un alt atac puternic. De aceasta data stiuca inhalase voblerul complet. Dupa patru stiuci prinse in mai putin de 15 minute, trei dintre ele cu voblerul adanc in gura, eram din ce in ce mai convins ca gasisem cheia succesului pentru acea partida. https://youtu.be/NP5c3A0Hu5I Am continuat sa am capturi pe recuperare constanta cu usoare accelerari din varful lansetei, insa frecventa cea mai mare a survenit cand foloseam pompajele ample din varful lansetei, urmate de o cadere controlata a voblerului pe substrat. Desi poate parea exagerat, genul acesta de voblere sunt foarte productive inclusiv in apele mici cu vegetatie, cum sunt cele din Delta. Mulinate rapid, in portiunea de apa ce acopera covorul de vegetatie, ele te pot ajuta sa localizezi stiucile rapid, prin acoperirea unei suprafete mari de apa intr-un timp scurt. La cateva zile dupa aceasta iesire, colegul meu de club Andrei a dat si el o fuga pana la balta cu pricina. Finalul? Peste zece stiuci, dintre care una la guma, una la spinnerbait, iar restul la rattlin. Pescuit la stiuca Adi Spiac 5