Toamna se numara avatii

• Publicat in: Blog Pescuit

• Galerie foto Bogdan Curelea

Toamna se numara avatii

In ultimii ani a devenit o traditie ca la inceputul lunii septembrie sa plecam pentru cateva zile la Sulina, in cautarea adrenalinei oferite de intensitatea drill-urilor cu avatii. Am pescuit avat pe Dunare in sezoanele trecute si recomand oricarui pescar sa incerce experienta. De aceasta data insa, factorul vreme a avut un rol decisiv in derularea evenimentelor. Instabiltatea atmosferica (alternanta ploaie / senin la intervale de timp relativ scurte) insotita de vant foarte puternic dinspre est (intensificarile ajungand sa depaseasca 50 km/h) au facut riscante deplasarile cu barca pe distante lungi si mai mult, practic imposibila aventurarea catre gura de varsare a canalului Sulina in Marea Neagra. _08_toamna se numara avatii_01 Prima parte a expeditiei a fost destul de dificila, fiind obligati sa ne limitam arealul de explorare drastic. Am fixat ca granita de est statia meteorologica, datorita hulei create de valurile intrate din mare pe canalul Sulina, concentrandu-ne astfel atentia asupra unor locuri din proximitatea orasului pe care in ultimii ani le ignoraseram aproape complet. Pragul dintre bazinul mare si canalul Sulina; bifurcatia de la farul vechi; confluenta cu canalul de centura; prima bresa, aflata vis-a-vis de statia meteo si portiunea de canal din fata fostei tabere au constituit peisajul in care am pescuit. _08_toamna se numara avatii_02 Ca de obicei, in afara deja consacratelor spinnertails si a minnow-urilor de dimensiuni medii, suspending ori sinking, trusa a fost completata la capitolul voblere fara barbeta de tip vibratil cu noi piese din gama Realis Vibration si Realis G-Fix, precum si la capitolul cicade, cu aspectuoasele Tide Vib Score, toate produse ale companiei nipone DUO International. Pe langa acestea, am diversificat oferta cromatica a Vibra Jig-ului de la Tubertini, adaugand in trusa inca doua noi culori pe care eram dornic sa le pun la treaba. _08_toamna se numara avatii_03-1 _08_toamna se numara avatii_03-2 Primele prezentari, insa cu dimensiuni reduse, au aparut in portiunea de canal din fata fostei tabere, zona ferita de vantul de est, cu substrat foarte tare si denivelat, impanzit de agataturi. Aici aveam de-a face cu mici platouri aflate la adancimi de aproximativ 1.5-2 metri marginite de praguri in succesiune, foarte abrupte, pana la tronsonul orizontal de senal si cel de langa mal, zone situate la adancimi ce variau intre 10 si13 metri. Acesta conformatie a substratului favoriza ambuscada, tactica de hranire favorita a avatilor, ce-si asteptau potentialele victime la adapostul oferit de pragurile abrupte. In putinele ore in care intensitatatea vantului a scazut  si soarele si-a facut simtita prezenta am coborat catre statia meteo pentru a pescui la prima bresa. Dupa o pozitionare perfecta a ambarcatiunii la o distanta numai buna fata de aceasta si-au facut aparitia in fata obiectivului aparatului de fotografiat cateva exemplare trecute de prima tinerete, capturate la Tubertini - Vibra Jig – culoare 04, bineinteles una dintre cele doua noi culori adaugate in paletarul propriu. _08_toamna se numara avatii_04-1 _08_toamna se numara avatii_04-2 O alta zona productiva in care am insistat in dimineata celei de-a doua zile si unde am capturat de asemenea avati mai imbracati, a fost bifurcatia de la farul vechi. Punctul fierbinte, unde surveneau majoritatea atacurilor l-a constituit linia de demarcatie intre cele doua canale, unde curentul era mai domol, linie materializata la nivelul substratului printr-o “cocoasa” pronuntata, in varful careia adncimea nu depasea un metru. Performerul zilei a fost de departe Realis Vibration 62 – (S61) Komochi Wakasagi, un vobler fara barbeta de tip vibratil cu dimensiunea de 62 milimetri, greutatea de 11 grame, avand corpul foarte compact, apropiat ca forma si aspect de cel al unei cicade. Densitatea mare a materialului plastic din care este confectionat si  designul aerodinamic coroborate cu pozitionarea inteligenta a sistemului interior de greutati favorizeaza lungimea si precizia lanseului precum si plonjarea rapida in profunzimea masei apei a acestuia. Discutam de o naluca extrem de versatila si eficienta, usor de utilizat, fiind deosbit de stabil in curent atat la viteze mici, cat si la viteze mari de recuperare. _08_toamna se numara avatii_05-1 _08_toamna se numara avatii_05-2 _08_toamna se numara avatii_05-3 Cea de-a treia zi s-a desfasurat in aceleasi conditii de instabilitate atmosferica, singura diferenta fiind modificarea directiei, dar nu si a intensitatii vantului, fapt ce favoriza linistirea valurilor instalate pe canalul Sulina si implicit ne-ar permite inaintarea mai aproape de gura de varsare. In prima parte a zilei am insistat in continuare pe locurile din proximitatea Sulinei, obtinanad rezultate satisfacatoare. Dupamiaza, incurajati de aparitia soarelui si scaderea in intensitate a vantului, am decis sa ne indreptam spre mare. Am coborat pana la cateva sute de metri fata de gura de varsare, insa era imposibila ancorarea in afara canalului Sulina datorita inaltimii inca mari a valurilor din mare, consecinta a vantului de est. _08_toamna se numara avatii_06 Am hotarat sa pescuim in deriva, in lungul pietrelor ce constituiau malul sudic, pentru a putea tatona cat mai multa lungime de mal si a stabili rapid daca in zona  sunt sau nu cantonati avatii. Momentul in care in care am obtinut primele semne din partea partenerilor nostri acvatici, a coincis cu ancorarea, insa exemplarele erau similare celor mai mari prinse la bifurcatia de la farul vechi.  Tubertini - Vibra Jig – culoare 01 si 02 au fost de aceasta data la originea majoritatii capturilor. _08_toamna se numara avatii_07-1 _08_toamna se numara avatii_07-2 Rata capturilor, dimensiunea pestilor precum si intensitatea drill-urilor cu acestia ne-au determinat sa ne indreptam spre un alt loc productiv in anii precedenti, pe care urma sa insistam in orele ramase pana la lasarea intunericului. Acea decizie s-a dovedit a fi una inspirata, in putinul timp ramas din zi am reusit sa prindem si apoi sa eliberam numeroase exemplare cu greutati cuprinse intre 1.5 si 2 kilograme. Tot de aici a venit si captura de pana la acel moment, un avat de aproximativ 4 kilograme a carui vigilenta a fost inselata de DUO - Tide Vib Score 78 – (S115) Small Fish, un hibrid intre cicada si vobler, avand dimensiunea de 78 milimetri si greutatea de 28 grame, cu forma si aspectul perfect asemanatoare pestilor prada din aceasta zona. Modul de utilizare al acesteia este de asemenea foarte simplu, naluca fiind capabila sa raspunda corect la recuperari lente ori rapide. _08_toamna se numara avatii_08-1 _08_toamna se numara avatii_08-2 Una peste alta, zilele in care fusesram "sechestrati la domiciliu" urmau sa se incheie deoarece prognoza meteorologica pentru urmatoarea perioada ne incuraja sa coboram in sfarsit mai la est de malurile din piatra al canalului Sulina. Se anuta o lupta intensa cu adversari de categorie superioara. Va urma ...