Uragan printre stiucile de pe Snagov
  • Postat de: Vlad Matei

• Publicat in: Blog Pescuit

Dupa saptamani intregi de vreme mohorata, rece si presarata cu ploi si ninsori, m-am hotarat in sfarsit sa fac o partida de pescuit pe Snagov. Conditiile nu erau mai bune decat in zilele anterioare, dar nici in casa nu aveam de gand sa raman. Spre deosebire de zilele mai calduroase si mai luminoase din celelalte anotimpuri, iarna nu ma grabesc niciodata sa ajung prea devreme pe balta. Din experienta mea, activitatea pestilor (sau lipsa ei, mai exact) este constanta de-a lungul zilelor de iarna, probabil din cauza ca nici nu exista schimbari prea mari de temperatura sau nivel de lumina. In orice caz, la ora 10:00 AM eram pe balta. Am fost intampinat de frig, vant si ploaie - as putea spune ca nu erau conditii chiar ideale nici pentru pesti si, cu siguranta, nici pentru pescari. Unul dintre stimulentii care ma faceau totusi sa ies pe apa era dorinta de a testa o noua mulineta, recent adaugata la echipamentul de spinning. Este vorba de modelul Hurricane 2000 S de la Favorite, producator cunoscut pescarilor romani mai mult pentru lansetele deosebite pe care reuseste sa le scoata pe piata la un pret foarte competitiv. Vlad Matei Favorite Hurricane Cand am ajuns la locul preferat de pescuit mi-am dat seama ca o sa fie imposibil sa stau acolo… valurile aveau 40 de cm si vantul sufla cu peste 30 km/h, ca sa nu mai pomenesc de ploaia rece ca gheata care ma izbea permanent in fata. Am hotarat sa incerc sa pescuiesc la adapostul malurilor care protejau usor de vant si unde conditiile erau mai bune, dar nu cu mult. Sincer, aveam indoieli in legatura cu decizia mea de a pescui pe o astfel de vreme, dar am hotarat sa merg inainte ! Desi eram cu inca un prieten in barca, care dupa primele 30 de minute incercase deja zece naluci diferite in speranta sa o gaseasca pe cea “castigatoare”, eu am continuat sa insist cu rattlingul DUO Realis Vibration 52. Pe langa increderea in naluca mai era si imposibilitatea de a-mi controla miscarile degetelor, necesare pentru cautarea altei naluci in trusa si schimbarea ei.  In astfel de conditii, cele mai banale operatiuni se transforma intr-un chin. Vlad Matei DUO Realis Vibration 62 Dupa o ora de lanseuri, in sfarsit, o raza de speranta sub forma unui atac destul de anemic. Aduc voblerul la barca si il verific repede pentru urme de muscaturi, pe care le si gasesc. Lucrul asta mi-a confirmat alegerea echipamentului si am hotarat sa insist in aceeasi formula. Ca stil de pescuit, am folosit in cea mai mare parte a timpului recuperarile scurte alternate cu pauze de 1-2 secunde. E un stil foarte eficient deoarece foloseste la maxim abilitatile voblerului: atrage pestii cu ajutorul bilelor si miscarii, iar pauzele ofera timpul necesar pentru atac. In acelasi timp, e un stil de pescuit solicitant pentru mulineta deoarece aceasta este singura care imprima miscare voblerului in apa, batul ramanand relativ nemiscat si orientat spre lateral, cu varful aproape de apa. In aceste conditii, mulineta mea s-a comportat ireprosabil chiar si in conditiile in care temperatura de afara nu era mai mare de 1-2 grade. Dupa ce ne-am mai mutat de vreo doua ori, am avut in sfarsit prima captura: o stiuca frumoasa, estimata la 2.5 kg. Atacul a venit exact cum ma asteptam, in perioada de pauza dintre recuperari. Dupa cateva poze, stiuca s-a intors cu grija inapoi in apa. La nici 10 minute, inca o prezentare la colegul meu de barca, o stiuca de dimensiuni mici care a fost urmata la doar doua lanseuri de una mai serioasa de vreo 2 kg. Vlad Matei stiuca-1 Eram deja multumit de partida, dar surprizele nu erau gata si am mai avut parte de o cumatra care a atacat la o distanta considerabila de barca ceea ce sa materializat intr-un drill frumos, care parca a mai incalzit atmosfera. Dupa ce am adus stiuca la barca am estimat-o la 3 kg, cateva poze si inapoi in apa ! In urmatoarea ora si-au mai facut aparitia doi bibani frumusei si inca o stiuca de dimensiuni mici. In urma acestei partide mi s-a confirmat inca o data ca cel mai important aspect in pescuit este sa te desprinzi de confortul casei si sa iti incerci norocul pe malul apei. Indiferent de conditiile de afara, daca esti pe apa ai sanse sa prinzi ceva. Mic sau mare, mult sau putin, la sfarsitul fiecarei partide orice pescar invata ceva, iar nivelul experientei nu poate decat sa creasca. Desigur e foarte important sa avem echipamentul potrivit la momentul potrivit. Pentru mine teoria asta a fost confirmata in aceasta partida cand echipamentul ales de mine si-a facut datoria cu brio. Voblerul Realis Vibration de la DUO cred ca a fost asul meu din maneca: mi-a permis sa fac lanseuri foarte lungi si precise,in ciuda vantului. Lanseuri mai lungi rezulta in mai mult teren acoperit si mai multe sanse sa gasim vreo stiuca pe traseu. De asemenea miscarea si zgomotul acestuia din apa sunt impecabile, iar faptul ca este unul din putinele voblere care “bate” pe cadere, ii da timp pestelui sa-l atace, mai ales in perioada rece, atunci cand pestii nu sunt foarte activi. Vlad Matei biban In privinta mulinetei, am fost surprins in mod placut si nu am regretat alegerea facuta. Este o mulineta din clasa medie de pret, insa mi-a fost greu sa ii reprosez ceva la prima partida in care am folosit-o. Astept sa treaca testul timpului si poate voi mai avea ocazia sa scriu despre ea pe viitor.